5001200019 |
Equip ICE de seguretat i salut a secundària (2a edició) |
2020-2021 |
Seminari telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general |
|
|
|
22/10/2020 - 30/5/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat de Girona
|
| |
|
Activitat
en format virtual |
| |
Inscripció |
01/09/2020 - 22/10/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
IMPORTANT: No és necessari haver participat a la primera edició del seminari per incorporar-se a l'edició virtual del curs 2020-2021. Activitat oberta a tot Catalunya i places limitades
En un context educatiu i laboral que posa de manifest la importància de tenir joves formats, sensibilitzats en la seguretat i la salut en el treball i preparats per al món laboral, es proposa crear un grup de treball que estudiï i faci propostes innovadores per a la integració de la seguretat i la salut en el treball a l’àmbit educatiu.
L‘activitat plantejada té un format de grup de treball telemàtic i s’adreça a un grup variat format per professorat de secundària de tot Catalunya, professorat universitari i professionals experts en l’àmbit de la seguretat i la salut laboral.
Es realitzaran 7 sessions de treball virtual. Les sessions de treball telemàtic tenen com a objectiu desenvolupar les tasques corresponents a cada sessió i les possibles activitats associades, així com marcar els calendaris i llindars d’assoliment.
Fora d’aquestes sessions cada participant podrà dur a terme les activitats complementàries necessàries en el seu centre educatiu, aplicant els acords prèviament consensuats a les sessions de treball virtual.
La modalitat de treball en xarxa coordinat correspon al plantejament de treball. En un espai habilitat específicament per aquesta finalitat, es posaran a la disposició de l’equip de treball els documents i mitjans necessaris per fer les activitats.
El seminari compta amb hores de treball telemàtiques i hores de treball no presencials i d’implementació a l’aula i al centre de treball.
|
| |
Objectius |
1. Crear una comunitat de pràctica que ajudi a conscienciar sobre la importància de la seguretat i la salut en el treball als centres educatius de secundària
2. Dissenyar conjuntament estratègies i activitats per a la integració de la seguretat i la salut en el treball en algunes assignatures
3. Implementar, en pla pilot, les activitat proposades en els corresponents centres d’educació secundària
|
| |
Continguts |
A continuació es detallen les diferents sessions de treball.
Sessió 1: 22.10.2020 “Presentació del projecte i informacions generals”
• Sessió informativa del projecte. El pas del projecte al seminari, expectatives
Sessió 2: 12.11.2020 “Estat de la qüestió, fortaleses i detecció de necessitats”
• Seguretat i salut en el treball en el meu centre: què fem i què hauríem de fer. Per què integrar la seguretat i salut en el treball en el currículum docent
Sessió 3: 10.12.2020 “Treball en xarxa, assessorem-nos i conscienciem-nos”
• Elaboració i aplicació de materials i activitats en el centre educatiu
Sessió 4: 11.02.2021 “El nom sí fa la cosa”
• Identificar un nom atractiu per al projecte i creació d’un distintiu per als centres que aposten per la integració de la seguretat i la salut en el treball en el seu currículum docent. Possible creació d’un o dos premis pel centre que presenti un projecte/pilot sobre integració de prevenció de riscos a nivell d’assignatura (docent o equips docents) o a nivell de centre educatiu. Lliurament dels distintius i del premi a la jornada de setembre de 2020
Sessió 5: 18.03.2021 “Compartim l’experiència”.
• Presentació de les experiències, elaboració d’uns ítems de valoració d’experiències d’integració de la salut i seguretat en treball en el currículum de secundària
Sessió 6: 15.04.2021 “Fem balanç i avancem”
• Valoració de les experiències, propostes de millora, planificació de les activitats de comunicació i motivació d’altres centres
Sessió 7: 20.05.2021 “Preparació de la jornada del mes de setembre”
• Conferència, comunicacions, tallers pràctics, lliurament de distintius als centres que compleixen ítems prèviament establerts i lliurament del/s premi/s
|
| |
Observacions |
Trobareu els detalls de l'activitat a: Ampliar informació Activitat
en format virtual
|
| |
Formador/a |
Equip de treball MSSM UdG (Andrea Bikfalvi, Esperança Villar, Mònica González, Gerusa Gimenez).
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínim del 80% de les sessions virtuals, una participació activa en les diferents sessions telemàtiques i la realització de les tasques pactades.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació de l’activitat cal haver assistit a un mínim del 80% de les sessions telemàtiques i obtenir una valoració positiva de les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
S’adjudicaran les places segons els criteris determinats pel Departament d’Educació.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària i batxillerat
|
| |
E-mail |
ice@udg.edu
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
22/10/2020 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
12/11/2020 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
10/12/2020 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
11/02/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimecres |
17/03/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dimecres |
14/04/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 7 |
diumenge |
30/05/2021 |
1730 |
1930 |
|
| |